Beim Stöbern in unserer Geschichte haben
wir eine sehr verstörende Entdeckung gemacht.
The Shining?
Wir entspannen uns im Hotel
Prinz-Luitpold-Bad!
Der Parkplatz vor dem Hotel
Prinz-Luitpold-Bad steht voll mit schönen Autos! Die Autos bringen Farben in
einen regnerischen Tag. Auch die fröhlichen Audi-Enthusiasten verbreiten gute
Stimmung im Hotel. https://www.facebook.com/TTOC.ev
Unsere Ausflugsempfehlung, die
Breitachklamm, ist nach der Revisionspause wieder geöffnet! Die Breitachklamm
ist eine der schönsten Felsenschluchten Mitteleuropas und bestimmt einen Besuch
wert.
Die Deutsche Krolfmeisterschaft rückt
näher! Der einzige Krolfspielort in ganz Deutschland lädt zu einem Krolffest
der Extraklasse ein! Termin: 13. Juli im Hotel Prinz-Luitpold-Bad - wieder mit
dänischer Beteiligung! Es gibt Krolf, Bier vom Fass, ein Bayerisches Buffet am
Abend und wir feiern die Krolfmeister 2013! Wir freuen uns auf Ihren Besuch!
Vi glæder os til at se jer fra Danmark,
som pakker habenguttet og fejrer de tyske krolffestligheder med os!
Das Bild ist von der Deutschen
Krolfmeisterschaft 2011.
Jeg er her kommet med nogle af de nyere eksempler
på, hvad mit arbejde går ud på. Det er nemlig sådan, at der er temmelig mange,
der ikke rigtig ved, hvad min arbejdsfunktion egentlig er (udover at drikke
kaffe og dele kontor med hotelchefen). Men det, jeg laver, er, at udtænke idéer
til blogposts og derefter plante dem på forskellige sociale medier og blogs,
således at folk ikke kun ser de enkelte blogposts på fx facebook, men så google
også registrerer de relevante links tilkoblet hotellet, så vi får en bedre
placering hos søgemaskinen google, når folk eksempelvis indtaster "Allgäu
Wellnesshotel" i søgefeltet. Derfor har jeg også lavet to blogs (én udover
denne og i forlængelse af de mange forskellige min chef har lavet, som jeg
sommetider også skal holde aktiv) for at indsamle linkjuice, som netop er
funktionen, hvor google registrerer de relevante links og får hotelhjemmesiden
placeret længere fremme, når folk leder efter hoteller. Den anden blog, som jeg
har oprettet og selv administrerer, er en blog, der handler om diskotek- og
barmulighederne i Allgäu, hvor jeg anmelder diskotekerne og barerne til glæde
for hotelgæsterne, men samtidig er en glædelig bieffekt, at trafikken på
bloggen også giver linkjuice. Det gik nemlig op for mig, at det var meget svært
at finde oplysninger om diskotekerne og barernes åbningstider og primære
målgruppe, og derfor vil min blog være til glæde for mange, som søger vejledning
eller vil undersøge åbningsdagene og -tiderne.
I forhold til mine blogposts holder jeg meget af at
give det et humoristisk præg, hvilket jeg lejlighedsvis slipper rigtig godt af sted
med - fx den med køerne, som fik relativt meget positiv feedback, og sommetider
er det med lidt for moderne referencer til at de ældre generationer forstår det
- herunder det øverste billede inspireret af Ondskabens Hotel, som er oplagt,
fordi vi selv arbejder i hotelbranchen.
Det skal lige siges, at de
blogposts, jeg laver, bliver rettet nøje rent korrekturmæssigt og grammatisk –
så fremragende er mine skriftlige, tyske evner heller ikke. ;-)
Jeg prøver også at komme med blogposts med aktuelle
nyheder, som fx hvad der i øjeblikket rører sig på hotellet - nyt inventar,
udflugter tilpasset vejret, eller, som det her fremgår, et biltræf som fandt
sted på hotellet. Sommetider prøver jeg også at komme med lidt
"teasere", som på det sidste billede hvor jeg reklamerer lidt for det
årlige krolfevent.
Noget, som jeg havde ret stor succes med, og som
jeg egentlig er mest stolt af, var da jeg, efter at have læst hotelkonceptet
igennem (et A4-ark), valgte at filmatisere det og visualisere det med billeder,
hvilket både fik fantastisk meget og fin respons gennem facebook, men de
billeder, som jeg tog, fremgår nu blandt andet i det nye hotelprospekt, og prospektet er nu inddelt i de grupper, "Luitpold", "Ludwig 2." og
"Sissi", som hotelkonceptet er baseret på. En anden ting, som jeg
havde fin succes med, var mine interviewfilm med hotelpersonalet, som, selvom
de var superhurtigt lavet, nåede en rimelig bred skare af mennesker, på trods
af vi ikke promoverede det, fordi de blev spredt viralt. Hvad, der selvfølgelig
ikke er så optimalt, er, at pointen med filmen, som var at rekruttere lærlinge
på hotellet, ikke rigtig har haft nogen effekt. Dog er jeg optimistisk og tror,
at når de unge mennesker efterhånden dimitterer fra deres skoler og leder efter
en uddannelse, så vil de måske tage hotelbranchen i betragtning som en uddannelsesmulighed.
En sidste del af mit arbejde er at afprøve og
dokumentere udflugterne, som hotellet anbefaler, sådan at gæsterne får en
smagsprøve på nogle af de smukke ture, som man her kan komme ud på, og samtidig
får vi den linkjuice, som er så vigtig for os. :o)
Nå, men det var i korte træk, hvad mit arbejde går
ud på, og så vil jeg ønske jer alle en god weekend.
Sjovt at se, hvad du laver nu, og tak i lige måde.Mm
SvarSlet