fredag den 7. juni 2013

Mit arbejde..


Beim Stöbern in unserer Geschichte haben wir eine sehr verstörende Entdeckung gemacht.
The Shining?



Wir entspannen uns im Hotel Prinz-Luitpold-Bad!



Der Parkplatz vor dem Hotel Prinz-Luitpold-Bad steht voll mit schönen Autos! Die Autos bringen Farben in einen regnerischen Tag. Auch die fröhlichen Audi-Enthusiasten verbreiten gute Stimmung im Hotel. https://www.facebook.com/TTOC.ev



Unsere Ausflugsempfehlung, die Breitachklamm, ist nach der Revisionspause wieder geöffnet! Die Breitachklamm ist eine der schönsten Felsenschluchten Mitteleuropas und bestimmt einen Besuch wert.



Die Deutsche Krolfmeisterschaft rückt näher! Der einzige Krolfspielort in ganz Deutschland lädt zu einem Krolffest der Extraklasse ein! Termin: 13. Juli im Hotel Prinz-Luitpold-Bad - wieder mit dänischer Beteiligung! Es gibt Krolf, Bier vom Fass, ein Bayerisches Buffet am Abend und wir feiern die Krolfmeister 2013! Wir freuen uns auf Ihren Besuch!
Vi glæder os til at se jer fra Danmark, som pakker habenguttet og fejrer de tyske krolffestligheder med os!
Das Bild ist von der Deutschen Krolfmeisterschaft 2011.

Jeg er her kommet med nogle af de nyere eksempler på, hvad mit arbejde går ud på. Det er nemlig sådan, at der er temmelig mange, der ikke rigtig ved, hvad min arbejdsfunktion egentlig er (udover at drikke kaffe og dele kontor med hotelchefen). Men det, jeg laver, er, at udtænke idéer til blogposts og derefter plante dem på forskellige sociale medier og blogs, således at folk ikke kun ser de enkelte blogposts på fx facebook, men så google også registrerer de relevante links tilkoblet hotellet, så vi får en bedre placering hos søgemaskinen google, når folk eksempelvis indtaster "Allgäu Wellnesshotel" i søgefeltet. Derfor har jeg også lavet to blogs (én udover denne og i forlængelse af de mange forskellige min chef har lavet, som jeg sommetider også skal holde aktiv) for at indsamle linkjuice, som netop er funktionen, hvor google registrerer de relevante links og får hotelhjemmesiden placeret længere fremme, når folk leder efter hoteller. Den anden blog, som jeg har oprettet og selv administrerer, er en blog, der handler om diskotek- og barmulighederne i Allgäu, hvor jeg anmelder diskotekerne og barerne til glæde for hotelgæsterne, men samtidig er en glædelig bieffekt, at trafikken på bloggen også giver linkjuice. Det gik nemlig op for mig, at det var meget svært at finde oplysninger om diskotekerne og barernes åbningstider og primære målgruppe, og derfor vil min blog være til glæde for mange, som søger vejledning eller vil undersøge åbningsdagene og -tiderne.
I forhold til mine blogposts holder jeg meget af at give det et humoristisk præg, hvilket jeg lejlighedsvis slipper rigtig godt af sted med - fx den med køerne, som fik relativt meget positiv feedback, og sommetider er det med lidt for moderne referencer til at de ældre generationer forstår det - herunder det øverste billede inspireret af Ondskabens Hotel, som er oplagt, fordi vi selv arbejder i hotelbranchen. 
Det skal lige siges, at de blogposts, jeg laver, bliver rettet nøje rent korrekturmæssigt og grammatisk – så fremragende er mine skriftlige, tyske evner heller ikke. ;-)
Jeg prøver også at komme med blogposts med aktuelle nyheder, som fx hvad der i øjeblikket rører sig på hotellet - nyt inventar, udflugter tilpasset vejret, eller, som det her fremgår, et biltræf som fandt sted på hotellet. Sommetider prøver jeg også at komme med lidt "teasere", som på det sidste billede hvor jeg reklamerer lidt for det årlige krolfevent. 
Noget, som jeg havde ret stor succes med, og som jeg egentlig er mest stolt af, var da jeg, efter at have læst hotelkonceptet igennem (et A4-ark), valgte at filmatisere det og visualisere det med billeder, hvilket både fik fantastisk meget og fin respons gennem facebook, men de billeder, som jeg tog, fremgår nu blandt andet i det nye hotelprospekt, og prospektet er nu inddelt i de grupper, "Luitpold", "Ludwig 2." og "Sissi", som hotelkonceptet er baseret på. En anden ting, som jeg havde fin succes med, var mine interviewfilm med hotelpersonalet, som, selvom de var superhurtigt lavet, nåede en rimelig bred skare af mennesker, på trods af vi ikke promoverede det, fordi de blev spredt viralt. Hvad, der selvfølgelig ikke er så optimalt, er, at pointen med filmen, som var at rekruttere lærlinge på hotellet, ikke rigtig har haft nogen effekt. Dog er jeg optimistisk og tror, at når de unge mennesker efterhånden dimitterer fra deres skoler og leder efter en uddannelse, så vil de måske tage hotelbranchen i betragtning som en uddannelsesmulighed. 
En sidste del af mit arbejde er at afprøve og dokumentere udflugterne, som hotellet anbefaler, sådan at gæsterne får en smagsprøve på nogle af de smukke ture, som man her kan komme ud på, og samtidig får vi den linkjuice, som er så vigtig for os. :o)
Nå, men det var i korte træk, hvad mit arbejde går ud på, og så vil jeg ønske jer alle en god weekend.


1 kommentar:

  1. Sjovt at se, hvad du laver nu, og tak i lige måde.Mm

    SvarSlet